Selecteer een pagina

Dit is hoe een strategiesessie jouw bedrijf tijd scheelt en creativiteit oplevert.

Social media post nummer drie van deze week komt niet online: je staat er niet helemaal achter. Je verliest steeds meer het plezier in het online delen van je verhaal: iets wat júist zo leuk en waardevol kan zijn. Wat jou gaat helpen? Een duidelijke strategie! Dit is hoe een strategiesessie jou gaat helpen.

Ben je de mooie dingen vergeten?

Ga eens terug naar het moment waarop jij jouw passie vond. Je wist het zeker: dít is wat ik ga doen en deze groep ga ik er blij mee maken. Door alles wat er op je afkomt, vergeet je dit fijne, motiverende gevoel wel eens. Je vergeet de mooie dingen aan jouw bedrijf, onderdelen die jou authentiek maken. Bij het opstellen van een strategie is het van belang jouw WHY duidelijk te hebben. Eenmaal opgeschreven kun je dit er telkens weer bijpakken: zie het dan ook als een heel waardevol document. Dit helpt je verder om content te bedenken voor jouw type doelgroep en daarmee content te bedenken die ook daadwerkelijk aanslaat.

Reken af met chaos

Een strategie kenmerkt zich door een duidelijk stappenplan waar je gelijk mee aan de slag kunt: je begint dus niet telkens bij 0 bij het bedenken van je content. Het laat je makkelijker keuzes maken. Je verschillende invalshoeken zijn al bepaald. Vanuit daar kun je aan de slag. Dit is overigens ook fijn voor je doelgroep, ze weten ongeveer wat ze van je kunnen verwachten. Zo bouwen ze vertrouwen op voor jouw product of dienst en kun je van online volgers ook daadwerkelijk klanten maken.

Je weet zeker dat je goed bezig bent

Een strategie laat je werken vanuit een vooropgesteld plan. Je post niet zomaar wat, je doet het met een doel in je achterhoofd. De kaders vanuit waar je werkt laten verschillende onderdelen telkens terugkomen, dit maakt dat je op een gegeven moment duidelijk kunt zien wat wel en niet werkt: je maakt je content meetbaar. En daar kun je van gaan profiteren.

Duidelijkheid, doelgericht te werk gaan, overzicht bewaren en groei creëren. Start dus altijd bij een strategiesessie. Benieuwd in hoeverre jij al de juiste handvatten hebt om succes te boeken op social media? Wil je weten wat er nog nodig is? Neem dan eens een kijkje bij onze Kickstart Strategiesessie. Eerst wat meer informatie nodig? Je kunt altijd een kennismakingscall inplannen. Dat doe je hier.

the Social Taste, Julie, auteur

Julie Dubbe

Heb je vragen, of wil je na het lezen van deze blog nakletsen? Maak dan een afspraak met ons!

Tot snel!

Liefs, Julie