Selecteer een pagina

Dit is hoe een strategiesessie jouw bedrijf tijd scheelt en creativiteit oplevert.

Social media post nummer drie van deze week komt niet online: je staat er niet helemaal achter. Je verliest steeds meer het plezier in het online delen van je verhaal: iets wat júist zo leuk en waardevol kan zijn. Wat jou gaat helpen? Een duidelijke strategie! Dit is hoe een strategiesessie jou gaat helpen.

Ben je de mooie dingen vergeten?

Ga eens terug naar het moment waarop jij jouw passie vond. Je wist het zeker: dít is wat ik ga doen en deze groep ga ik er blij mee maken. Door alles wat er op je afkomt, vergeet je dit fijne, motiverende gevoel wel eens. Je vergeet de mooie dingen aan jouw bedrijf, onderdelen die jou authentiek maken. Bij het opstellen van een strategie is het van belang jouw WHY duidelijk te hebben. Eenmaal opgeschreven kun je dit er telkens weer bijpakken: zie het dan ook als een heel waardevol document. Dit helpt je verder om content te bedenken voor jouw type doelgroep en daarmee content te bedenken die ook daadwerkelijk aanslaat.

Reken af met chaos

Een strategie kenmerkt zich door een duidelijk stappenplan waar je gelijk mee aan de slag kunt: je begint dus niet telkens bij 0 bij het bedenken van je content. Het laat je makkelijker keuzes maken. Je verschillende invalshoeken zijn al bepaald. Vanuit daar kun je aan de slag. Dit is overigens ook fijn voor je doelgroep, ze weten ongeveer wat ze van je kunnen verwachten. Zo bouwen ze vertrouwen op voor jouw product of dienst en kun je van online volgers ook daadwerkelijk klanten maken.

Je weet zeker dat je goed bezig bent

Een strategie laat je werken vanuit een vooropgesteld plan. Je post niet zomaar wat, je doet het met een doel in je achterhoofd. De kaders vanuit waar je werkt laten verschillende onderdelen telkens terugkomen, dit maakt dat je op een gegeven moment duidelijk kunt zien wat wel en niet werkt: je maakt je content meetbaar. En daar kun je van gaan profiteren.

Duidelijkheid, doelgericht te werk gaan, overzicht bewaren en groei creëren. Start dus altijd bij een strategiesessie. Benieuwd in hoeverre jij al de juiste handvatten hebt om succes te boeken op social media? Wil je weten wat er nog nodig is? Neem dan eens een kijkje bij onze Kickstart Strategiesessie. Eerst wat meer informatie nodig? Je kunt altijd een kennismakingscall inplannen.

Social media agency

Oké, leg uit? Dankzij Notion verspillen we geen tijd meer aan het terugzoeken van verdwaalde documenten in onze mail, en gebruiken we WhatsApp alleen nog maar voor last minute dingen. Samenwerkingen met klanten lopen bij The Social Taste van onboarding tot strategie en van briefing tot content, allemaal via Notion. De voordelen hiervan? Die zetten we hieronder voor je op een rijtje!

1. Overzicht, overzicht, overzicht – Het afgelopen jaar ontwikkelden we een nieuw Notion-dashboard from scratch, speciaal toegespitst op de wensen van onze klanten. Deze hebben we zo ingedeeld dat niet alleen het team van The Social Taste, maar ook de klant, precies weet wat er gebeurt en op de planning staat binnen de samenwerking. Zo is er binnen ons Notion-dashboard ruimte voor een content kalender waarin iedere social-post wordt gepland, en waar klanten directe feedback kunnen geven of aanpassingen kunnen voorstellen bij geplande posts. Zo staat alles bij elkaar, in plaats van verspreid over het bureaublad van drie verschillende laptops.

2. Miscommunicatie? Niet bij ons – Klanten kunnen niet alleen opmerkingen plaatsen bij posts in de content kalender, ze kunnen ook hun vragen stellen over bepaalde documenten, briefings, shoots of contractuele afspraken. Is iets niet duidelijk, of mist er iets? Dan geeft een klant dit gemakkelijk aan op de juiste plek in het Notion-dashboard, door een comment te plaatsen, zodat het team van The Social Taste meteen weet waar het over gaat en de juiste documenten bij de hand heeft. Mocht dat niet genoeg zijn? Dan is er zelfs een handig kopje waar onze belangrijkste contactgegevens onder elkaar staan. Bespaart tijd én frustratie, want niks is fijner dan duidelijk en gemakkelijk kunnen communiceren, toch?

3. Alles is terug te vinden – Sinds we werken met Notion, zijn we bij The Social Taste nooit meer iets kwijt. In ons nieuwe dashboard is er namelijk voor alles een vaste plek. Creatieve ideeën slingeren nu niet meer tussen de notities van evaluaties heen, maar zijn gemakkelijk terug te vinden aan de hand van specifieke kopjes. Documenten kunnen aangeleverd worden op de juiste plek, foto’s van shoots worden direct in de kalender en Pixieset geplaatst, en ook evaluaties en de statistieken worden binnen Notion geüpload. Of de klant nu op zoek is naar hun merk-strategie, belangrijke afspraken, doelen, of de FAQ: het is allemaal met één klik te vinden op hun gepersonaliseerde Notion-dashboard.

Kortom: The Social Taste zweert bij Notion! Ben je nou benieuwd wat Notion voor jouw organisatie kan betekenen? Of denk je nu: ik wil ook wel zo’n gestroomlijnde samenwerking met The Social Taste! Neem gerust contact met ons op, we kijken graag wat we voor je kunnen doen!

tiktok voor bedrijven

Julie Dubbe

Heb je vragen, of wil je na het lezen van deze blog nakletsen? Maak dan een afspraak met ons!

Tot snel!

Groetjes, Julie