Uit mijn comfortzone
“In September 2022 begon ik mijn afstudeerstage bij The Social Taste. Ik volg de opleiding ‘Creative Business’ in Leeuwarden en zocht een media stage buiten Friesland om uit mijn comfortzone te stappen en meer van Nederland te ontdekken. Nijmegen stond niet per se op mijn lijstje, aangezien de reistijd met het openbaar vervoer ongeveer 3 uur is. Na wat zoeken en solliciteren kwam ik The Social Taste tegen op Instagram en was ik helemaal enthousiast geworden door het werk wat ze deden en door hoe leuk de sfeer in het team eruitzag. Na een gesprek met Julie werd het al snel duidelijk dat ik ook onderdeel zou worden van dat team.”
Van oriënterend naar duidelijke rol binnen het bedrijf.
”Ik heb een brede opleiding gekozen, omdat ik nog niet wist wat ik in de toekomst zou willen doen. Er zijn zoveel leuke dingen, maar waar ben ik nou echt goed in en waar haal ik voldoening en energie uit? Dat kon ik gaan onderzoeken tijdens mijn stage.
Ik werd vrijgelaten om van alles te proberen en te ontdekken waar mijn kracht ligt. Daarom begon ik oriënterend en rolde ik langzaam in een wat meer organiserende projectmanagement rol. Vanuit school moest ik kunnen laten zien dat ik processen en mensen kan leiden, dus alles viel steeds meer op zijn plek. Tijdens deze stage is voor mij duidelijk geworden dat deze rol goed bij mij past. Wat ik veelal doe is content planningen schrijven, shoots voorbereiden doormiddel van briefings, meegaan naar shoots voor overzicht (en als handmodel natuurlijk), de planningen bewaken, taken uitzetten naar collega’s wanneer er iets moet gebeuren. en het inplannen van posts. Daarnaast schrijf ik wat teksten, maak ik reels en ben ik nu ook aan het leren te fotograferen.”
Een projectmanagement tool voor effectievere werkprocessen.
”Het interne werkproces en het verbeteren daarvan is een groot onderdeel waar ik mee bezig ben geweest tijdens mijn stage. Als nieuwkomer heb je natuurlijk een frisse blik op hoe dingen binnen het bedrijf gaan en geregeld zijn, en zie je dingen die de het huidige team misschien niet door hebben of niet weten hoe het opgelost kan worden.
Na onderzoek binnen het bedrijf gedaan te hebben, heb ik een nieuwe management tool in het leven geroepen. The Social Taste werkte met Notion, wat een fijn programma is, maar doordat het team groeide, kon de taakverdeling chaotisch worden. Door Click Up te gebruiken werd het makkelijker om overzicht te creëren en vooruit te werken. Ik heb de tool ingericht en dingen getest om op de meest effectieve manier mogelijk, gebruik te kunnen maken van Click Up. We zijn nog steeds aan het ontdekken wat nou het beste werkt, maar tot nu toe gaat het heel goed.”
Een fijne plek waar ik mezelf kan zijn en mijn persoonlijke groei bovenaan staat.
“Het allerleukste aan mijn stage vond ik het team. Het werk is natuurlijk ook leuk, maar je bent hier elke dag en dus vind ik het belangrijk dat je jezelf kan zijn en dat het ook gezellig is. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en ervaringen die met elkaar gedeeld worden. Tijdens de lunch bespreken we wat we meegemaakt hebben. Heel fijn als je in een nieuwe stad komt waar je nog niemand kent! Toekomstige stagiaires kunnen een inspirerende werkplek verwachten waar ze hun talenten kunnen laten zien. Heel veel is mogelijk, zolang jij het zelf aangeeft en er wat voor wilt doen. De variatie aan klanten maakt het werk lekker divers en geeft de mogelijkheid om ook hier elke keer weer creatief te zijn met nieuwe ideeën.”