Selecteer een pagina

3 redenen waarom wij werken met Notion

Bij The Social Taste houden we van creatieve chaos, maar alleen omdat we achter de schermen zo veel overzicht hebben. Hoe we dat doen? Dat is geheim. Maar in deze blog zullen we het alsnog met je delen… Misschien heb je er al eens van gehoord, of werk je er zelf ook mee: Notion. Het is een tool waarmee je alles wat je wil structureren kunt structureren, aan de hand van handige dashboards met kalenders, notities, documenten en meer.

Social media agency

Oké, leg uit? Dankzij Notion verspillen we geen tijd meer aan het terugzoeken van verdwaalde documenten in onze mail, en gebruiken we WhatsApp alleen nog maar voor last minute dingen. Samenwerkingen met klanten lopen bij The Social Taste van onboarding tot strategie en van briefing tot content, allemaal via Notion. De voordelen hiervan? Die zetten we hieronder voor je op een rijtje!

1. Overzicht, overzicht, overzicht – Het afgelopen jaar ontwikkelden we een nieuw Notion-dashboard from scratch, speciaal toegespitst op de wensen van onze klanten. Deze hebben we zo ingedeeld dat niet alleen het team van The Social Taste, maar ook de klant, precies weet wat er gebeurt en op de planning staat binnen de samenwerking. Zo is er binnen ons Notion-dashboard ruimte voor een content kalender waarin iedere social-post wordt gepland, en waar klanten directe feedback kunnen geven of aanpassingen kunnen voorstellen bij geplande posts. Zo staat alles bij elkaar, in plaats van verspreid over het bureaublad van drie verschillende laptops.

2. Miscommunicatie? Niet bij ons – Klanten kunnen niet alleen opmerkingen plaatsen bij posts in de content kalender, ze kunnen ook hun vragen stellen over bepaalde documenten, briefings, shoots of contractuele afspraken. Is iets niet duidelijk, of mist er iets? Dan geeft een klant dit gemakkelijk aan op de juiste plek in het Notion-dashboard, door een comment te plaatsen, zodat het team van The Social Taste meteen weet waar het over gaat en de juiste documenten bij de hand heeft. Mocht dat niet genoeg zijn? Dan is er zelfs een handig kopje waar onze belangrijkste contactgegevens onder elkaar staan. Bespaart tijd én frustratie, want niks is fijner dan duidelijk en gemakkelijk kunnen communiceren, toch?

3. Alles is terug te vinden – Sinds we werken met Notion, zijn we bij The Social Taste nooit meer iets kwijt. In ons nieuwe dashboard is er namelijk voor alles een vaste plek. Creatieve ideeën slingeren nu niet meer tussen de notities van evaluaties heen, maar zijn gemakkelijk terug te vinden aan de hand van specifieke kopjes. Documenten kunnen aangeleverd worden op de juiste plek, foto’s van shoots worden direct in de kalender en Pixieset geplaatst, en ook evaluaties en de statistieken worden binnen Notion geüpload. Of de klant nu op zoek is naar hun merk-strategie, belangrijke afspraken, doelen, of de FAQ: het is allemaal met één klik te vinden op hun gepersonaliseerde Notion-dashboard.

Kortom: The Social Taste zweert bij Notion! Ben je nou benieuwd wat Notion voor jouw organisatie kan betekenen? Of denk je nu: ik wil ook wel zo’n gestroomlijnde samenwerking met The Social Taste! Neem gerust contact met ons op, we kijken graag wat we voor je kunnen doen!

tiktok voor bedrijven

Julie Dubbe

Heb je vragen, of wil je na het lezen van deze blog nakletsen? Maak dan een afspraak met ons!

Tot snel!

Groetjes, Julie